Usuwanie Problemów z DPF / FAP

Profesjonalne usuwanie problemów filtra cząstek stałych DPF / FAP.

Czyścimy, regenerujemy filtry DPF, FAP oraz GPF.

W procesie regeneracji  nasza maszyna wykorzystuje efekt mycia hydrodynamicznego, który polega na pulsacyjnym podawaniu sprężonego powietrza do układu wypełnionego cieczą aktywną.  Myjemy we dwóch kierunkach. Strumień czyszczący jest naprzemiennie wprowadzany do wejścia i wyjścia filtra.

Dzięki temu możemy bardzo dokładnie zregenerować całą jego strukturę co pozwala na pozbycie się 99% zanieczyszczeń. Wykonujemy pomiar przed i po procesie regeneracji, filtr jest testowany pod względem przepływu i ciśnienia zwrotnego, a następnie drukowany jest raport końcowy.

W odróżnieniu od konkurencji myjemy we dwóch kierunkach.

Usuwanie problemów filtra DPF / FAP w AutoLab Rzeszów.

Jeszcze 10 lat temu większość kierowców nie miała pojęcia o tym, czym jest filtr cząstek stałych, a tym bardziej: jakie konsekwencje wynikają z jego obecności w aucie?

Teraz świadomość kierowców jest już lepsza, ale wciąż duża część z nich nie wie, że kupujący samochód z filtrem cząstek stałych musi przygotować się na dodatkowe wydatki, sięgające nie kiedy kilku tys. zł.

Jeśli motor jest w dobrej kondycji, filtry DPF na ogół funkcjonują bez zarzutów. Warunki ich pracy pogarszają się jednak, gdy np. jednostka napędowa zaczyna brać olej lub ma zużyte wtryskiwacze.

Sadza odkłada się wtedy znacznie szybciej, proces regeneracji okazuje się częstszy, a wynikiem tego jest nie tylko zauważalny wzrost zużycia paliwa i gorsze osiągi, ale też rozrzedzenie oleju silnikowego olejem napędowym.

DPF i FAP – różnice filtrów cząstek stałych.

DPF – suchy filtr cząstek stałych. To najbardziej popularne obecnie rozwiązanie. Filtr DPF do spalenia sadzy w fazie regeneracji nie potrzebuje specjalnego płynu dodawanego do paliwa.

Na jego uszkodzenie mają wpływ skrajnie niekorzystny styl jazdy, uszkodzenie elementów sterowania filtrem, zły stan techniczny silnika. Sadza jest efektem niecałkowitego spalenia oleju napędowego. Najwięcej odkłada się jej podczas pracy silnika na niskich obrotach i gwałtowne go przyspieszania. Najbardziej nie pożądana dla DPF-u jest więc częsta jazda na krótkich dystansach, czyli np. w mieście – nie dość, że ilość wytwarzanej sadzy jest wtedy duża, to na dodatek niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie.

FAP – System charakterystyczny dla koncernu PSA – wykorzystuje specjalny dodatek do paliwa obniżający temperaturę spalania sadzy – często o tym rozwiązaniu mówi się „filtry mokre”.

Spotkany głównie w Citroënach i Peugeotach, a także w niektórych Fordach, Volvo, Maździe 3 oraz – co ciekawe – w VW. Trzeba wiedzieć, że filtr FAP ma ograniczoną żywotność, która w zależności od jego generacji wynosi od 80 do 180 tys. km. Po tym dystansie należy go wymienić, co zależnie od modelu auta, rodzaju filtra i pojemności silnika może kosztować od 1,7 tys. zł do nawet 8,5 tys. zł! Po za tym co 60, 80 lub 100 tys. km trzeba uzupełnić specjalny dodatek do paliwa, a to kosztuje kolejne 600-900 zł.

Firma AutoLab specjalizuje się w programowej modyfikacji sterownika silnika tak aby praca auta z usuniętym filtrem nie przysparzała więcej problemów.

Zdarzają się sytuacje kiedy klient potrzebuje zamontować spowrotem zdemontowany uprzednio filtr DPF/FAP, konieczne wtedy jest przywrócenie oprogramowania do oryginału. Firma AutoLab, przywraca oryginalne  oprogramowanie, do wszystkich sterowników, nawet do tych modyfikowanych w nieznanych warsztatach. Zabieg przywracania oprogramowania koniczny jest również w sytuacji kiedy komputer silnika rejestruje niewłaściwie, błędnie lub wcale błędy DTC.

Najpopularniejsze kody błędów związane z filtrem DPF / FAP to:

  • błąd P242F
  • błąd P2002

W AutoLab  można  wyprogramować zawory EGR, klapy wirowe, sondy lambda oraz wykonać chiptunning (do  wykonania usługi potrzebna  jest informacja o numerze błędu DTC, prinscreen lub zdjęcie z opisem błędu. Wymontowany uprzednio sterownik silnika (ECU) dostarcza się do siedziby firmy w  Rzeszowie.).

TYLKO AutoLab posiada sprzęt najwyższej klasy, obsługujący 99% ECU stosowanych w autach jeżdżących po naszych drogach.
Wszystkie usługi związane z modyfikacją oprogramowania są objęte 3- letnią gwarancją, certyfikatem poprawności oprogramowania a nasze naprawy są ubezpieczone w PZU.

Usunięcie DPF / FAP

( usuwanie DPF lub FAP programowo z sterownika silnika ECU )

od 400zł brutto

Czyszczenie DPF / FAP

( kompleksowe maszynowe czyszczenie, mycie dwu-kierunkowe filtra DPF / FAP )

od 350zł brutto

Realne opinie, realnych klientów.

Świadczą o jakości naszych usług, oraz są potwierdzeniem gwarancji dobrego wyboru.

  • Usunięty DPF w Lancer. Wszystko w porządku, samochód w ten sam dzień już odebrany. Miła obsługa która potrafi doradzić, a nie tylko wziąć pieniądze za robotę.
    5
    5/5
  • Druga usterka i po raz drugi wszystko załatwione z dnia na dzień, auto śmiga aż miło. Polecam i pozdrawiam
    5
    5/5
  • Mega sprawna obsługa, zaznaczałem ze zależy mi na czasie i Pan właściciel osobiscie dopilnował abym miał wszystko gotowe w 24h. Na razie brak oznak problemów z filtrem. Polecam.
    5
    5/5
  • Robiłem u nich turbinę. Polecam bez problemu i fachowo. Czyścili też DPF i sprawdzali drożność też wszystko spoko.
    5
    5/5

Masz problem z samochodem?

Skontaktuj sie z nami w celu umówienia wizyty.

(+48) 727 222 005